Cum ne amenajăm biroul

Amenajarea biroului prin aranjarea scaunelor, a mobilierului si accesoriilor poate sa ne creasca prestigiul sau sa ni-l scada. De asemenea, poate sa creeze o atmosfera deschisa, relaxata si cooperanta sau dimpotriva una incordata si neprimitoare. In continuare noi va propunem o serie de strategii pentru a crea o atmosfera cat mai placuta atat pentru cel care detine biroul cat si pentru vizitatori.

Masa de lucru de obicei mascheaza persoana care se afla in spatele ei. Astfel incat partea de jos a trupului nu se vede. Avand in vedere faptul ca 70% din comunicare are loc pe cale nonverbala, este clar ca o astfel de pozitie il dezavantajeaza pe cel din spatele mesei de lucru. In astfel de situatii scaunul vizitatorului se afla in fata mesei, respectiv intr-o pozitie competitiva fata de cel de la masa de lucru. Daca cel care sta la birou sau masa de lucru are un scaun mobil cu rotile, cu spatar inalt iar cel din fata are un scaun simplu cu spatar scund, fara brate si picioare fixe comunicarea va fi si mai dificila. Spatarul scaunului subliniaza prestigiul persoanei, cu cat este mai inalt spatarul cu atat mai mari sunt puterea si rangul posesorului. Scaunele cu rotile sunt mai prestigioase si denota mai multa putere decat cele fixe. In situatii incordate ofera libertate de miscare posesorului, pe scaune fixe el abia se poate misca, iar aceasta lipsa de miscare este compensata prin gesturi ale trupului care pot dezvalui atitudinea si sentimentele celui in cauza.

De aceea pentru a crea o atmosfera relaxanta si placuta in spatiul de lucru noi va propunem ca masa de lucru sa fie amplasata astfel incat incaperea sa para mai mare. Scaunele sa fie asezate in pozitie de colt, permitand cooperarea si comunicarea oferind in acelasi timp o bariera partiala. Este important ca ambele scaune sa fie pozitionate cu fata spre usa, conferind siguranta celor doua persoane. Daca spatiul ne permite putem aseza in partea opusa biroului o masa rotunda cu scaune identice pentru ca cei prezenti la intalniri sa se simta egali. Studiile au demonstrat ca managerii care au tinut cont de aceste aspecte si-au imbunatatit relatiile cu subalternii, iar acestia au inceput sa-si descrie managerii ca fiind destinsi si placuti.

In cazul in care dorim ca amenajarea biroului sa ne creasca prestigiul si autoritatea putem tine cont de urmatoarele aspecte:

  • Canapele joase pentru vizitatori;
  • Aparatura moderna pe birou;
  • O scrumiera scumpa, asezata departe de vizitator pentru ca acesta sa faca un efort pentru a ajunge la aceasta;
  • O cutie-suport pentru tigari adusa din strainatate;
  • Cateva dosare in partea stanga a dosarului cu inscriptia „Strict secret”;
  • Un perete acoperit cu fotografii, distinctii si diplome ce apartin ocupantului biroului;
  • O servieta diplomat subtire, cu cifru.

Evident ar mai fi multe de spus despre modul in care ne putem amenaja locul de lucru. Cu un mic efort de gandire putem utiliza si alte asemenea trucuri la serviciu sau acasa, pentru a creste puterea si influenta noastra asupra altora sau pentru a crea o atmosfera relaxata si deschisa, benefica comunicarii.


Jocul reprezintă un instrument de dezvoltare personală pentru cei care doresc să-și îmbunătățească stilul de comunicare, să cultive apropierea emoțională și să-și consolideze într-un mod sănătos relațiile cu ceilalți.

Jocul reprezintă un instrument de dezvoltare personală pentru cei care doresc să-și îmbunătățească stilul de comunicare, să cultive apropierea emoțională și să-și consolideze într-un mod sănătos relațiile cu ceilalți.

Articol scris de

Psychology Hub

Lasă un comentariu