Cum comunicăm la serviciu

Lucratorii isi dau silinta, sunt motivati si raman loiali daca li se recunosc meritele si lucrarea bine executata. Trebuie sa li se dea sentimentul ca sunt apreciati si fac parte din intreaga operatiune.

Bob Nelson

Dupa cum spune si citatul de mai sus, cea mai buna sursa de motivatie pentru angajati este aprecierea muncii depuse, recunoasterea rezultatelor si cuvintele de lauda. intr-un studiu realizat de Hal Urban la Universitatea din San Francisco, datele obtinute au relevat cele mai eficiente cai prin care un manager isi poate face angajatul sa se simta apreciat.

Ce le place angajatilor sa auda de la managerii lor:

  • Sa recunoasca si sa recompenseze o sarcina bine indeplinita;
  • Sa ceara implicare – sub forma impresiilor, perspectivelor si sugestiilor;
  • Sa dovedeasca interes fata de angajati – sa ii intrebe lucruri referitoare la familie, activitati etc;
  • Sa-si declare concret asteptarile;
  • Sa isi ofere sprijinul;
  • Sa le spuna angajatilor pe numele mic;
  • Sa incurajeze si sa ofere incredere;
  • Sa recurga la critici cu blandete, in mod constructiv si in particular.

Ce nu le place angajatilor sa li se spuna de catre manageri:

  • Barfa – totalmente lipsita de profesionalism, raneste lumea si demoralizeaza complet;
  • Ignorarea angajatilor – actul de a nu li te adresa deloc;
  • Criticile dure – mai ales cele facute de fata cu intregul colectiv;
  • Tonul arogant, de parca oamenii ar fi inferiori;
  • Plangerile constante si axarea numai pe aspectele negative;
  • tipetele;
  • Limbajul tendentios si vulgar;
  • Amenintarile.

O alta concluzie a studiului a subliniat faptul ca toti oamenii, indiferent de profesie, au aceleasi nevoi de baza. isi doresc sa fie valorizati si apreciati, sa li se recunoasca meritele si sa lucreze intr-un mediu in care colegii isi bazeaza relatiile pe respect reciproc. Modul in care vorbesc angajatii, felul in care discuta intre ei si despre altii influenteaza mediul in care isi desfasoara activitatea. in ceea ce priveste relatia cu colegii de serviciu, studiul a relevat urmatoarele:

Ce le place angajatilor sa auda din partea colegilor:

  • Un limbaj adecvat, orientat spre sustinere si optimizare;
  • Axarea pe aspectele pozitive;
  • Cuvinte decente si politicoase;
  • Glume bune si povesti amuzante;

Ce nu le place angajatilor sa auda de la colegi:

  • Barfa;
  • Plangeri, vaicareli, imbufnari, bosumflari;
  • Cuvinte pline de manie, indecente sau nepoliticoase;
  • Critici si demoralizari.

Aspectele reliefate de studiu pot fi extinse in toate sferele vietii. Ceea ce declara oamenii ca vor sa auda si nu vor sa auda de la colegii si managerii lor sunt aceleasi lucruri pe care ni le-am dori cu totii, indiferent de locul in care ne aflam. Subiectele pe care le abordam, felul in care vorbim cu ceilalti creaza atmosfera din jurul nostru – poate fi acasa, la scoala, la serviciu, cu prietenii in oras, la sala de sport etc. Daca ne gandim cate ore petrecem la serviciu in fiecare zi, climatul de la locul de munca devine esential pentru o viata sanatoasa si echilibrata. Ce ar fi daca ne-am crea un mediu de lucru favorabil respectand cateva reguli de bun simt pe care noi insine le cerem de la ceilalti? Ce ar fi daca noi am face primul pas?

Critica ar trebui sa inceapa cu laude si sincere aprecieri.

Dale Carnegie

Jocul reprezintă un instrument de dezvoltare personală pentru cei care doresc să-și îmbunătățească stilul de comunicare, să cultive apropierea emoțională și să-și consolideze într-un mod sănătos relațiile cu ceilalți.

Jocul reprezintă un instrument de dezvoltare personală pentru cei care doresc să-și îmbunătățească stilul de comunicare, să cultive apropierea emoțională și să-și consolideze într-un mod sănătos relațiile cu ceilalți.

Articol scris de

Psychology Hub

Lasă un comentariu