fbpx
  • totul va fi bine

Cum să gestionezi stresul în timpul pandemiei de COVID-19

Frica și anxietatea generată de COVID-19 pot provoca emoții puternice și pot fi copleșitoare pentru oricine.

Organizația Mondială a Sănătății a pregătit câteva sfaturi care te vor ajuta să faci față stresului în această perioadă.

Este normal ca în această perioadă de criză să te simți trist, stresat, confuz, speriat sau furios.

Vorbește cu persoanele în care ai încredere și alături de care te simți în siguranță (prieteni, familie).

Dacă trebuie să stai în casă, păstrează un stil de viață sănătos – dietă echilibrată, odihnă, exerciții fizice.

Menține contactul social cu familia și prietenii folosind telefonul sau mediile online de socializare.

Nu folosi alcoolul, fumatul și alte substanțe pentru a face față emoțiilor.

Dacă te simți copleșit ia legătura cu un psiholog sau cu un medic.

Fă-ți un plan prin care să știi unde vei cere ajutor, dacă este nevoie.

Informează-te din surse valide ce te vor ajuta să evaluezi situația și riscul căruia ești expus, pentru a putea lua măsurile de protecție necesare.

Găsește surse credibile de informare precum site-ul W.H.O. sau site-ul Ministerului Sănătății.

Nu crede tot ce vezi la televizor!

Limitează timpul pe care îl petreci urmărind sursele media ce transmit informații neverificate sau pe care le percepi ca fiind revoltătoare.

Gândește-te la resursele pe care le-ai folosit atunci când te-ai aflat în alte momente de criză.

Folosește-le și acum, pentru a face față emoțiilor ce tind să te copleșească.

Specialiștii noștri au scris pentru tine